TUNTIKUVAUKSET


Pilates

Pilateksessa keskitytään keskivartalon vahvistamiseen, siinä on kuitenkin perusideana treenata kehoa kokonaisuutena. Tavoitteena on kehittää voimakkaat ja tasapainoiset lihakset sekä edistää notkeutta ja nivelten liikeratoja. Huomion keskittyminen tukevaan keskivartaloon ja koko kehon hyvinvointiin tarjoaa kokonaisuuden, jota on vaikea löytää muista lajeista. Pilateksen perusteiden harjoittelu sopii kaikille.

Keskivartalon lihaksilla tarkoitetaan selän, vatsan ja vatsanpohjan syviä lihaksia. Näihin lihaksiin tukeutuvat voimakas ja notkea selkä, hyvä ryhti sekä tehokkaat liikeradat. Kun keskivartalo on voimakas, pysyy vartalon koko runko tuettuna. Tällöin niska ja hartiat ovat rentoina, ja kehon muut lihakset ja nivelet voivat hoitaa tehtävänsä vapaasti ilman ylimääräistä rasitusta.
Pilateksen alkeiskurssilla aloitetaan harjoittelu ihan perusteista. Aikaisempaa kokemusta ei tarvitse Pilateksesta olla.
Kurssin kesto 15 harjoituskertaa. Ohjaajana Pilatesohjaaja, fysioterapeutti Jonna Välikangas

Jooga Cocktail

Pääpaino tunneilla on rauhallisissa ja helpoissa liikkuvuutta lisäävissä asanoissa (jooga-asennoissa). Liikkeiden ja asanoiden ohessa tehdään myös hengitys- ja meditaatioharjoituksia, jotka voivat olla avuksi esimerkiksi stressinhallinnassa. Jokaisen tunti päätetään aina loppurentoutukseen savasanassa eli asennossa, jossa voi rauhoittua ja hellittää täydellisesti.

Jooga Cocktail -tunnilla pyritään kohti kokonaisvaltaista hyvinvointia, vahvaa ja tasapainoista mieltä ja kehoa.

Syyskausi sisältää 15 harjoitusta. Harjoituksen kesto 55min. Ohjaajana Joogaohjaaja, Fysioterapeutti Jonna Välikangas.

Temppu Parkour 3-5 v

TemppuParkour tunnilla harjoitellaan perus parkour liikkeitä yhdessä vanhemman kanssa. Tunti alkaa aina lämmittelyllä, jonka jälkeen tunnilla on aina jokin teema, (tasapaino, ylitys, alitus, kuperkeikat yms) joka kerta tunnilta löytyy mielenkiintoinen rata, niin lapsille kuin aikuisillekin. Tällä kurssilla lapsen ketteryys ja tasapaino kehittyvät. Oman kehon tunteminen ja itsetunto paranee. Tunti loppuu aina rauhoittumiseen. Tämä on kivaa tekemistä yhdessä lapsen kanssa!

Syyskausi sisältää 15 harjoituskertaa. Tunnin kesto 55min. Ohjaajana Jenni Parvinen

Street Dance 8-13 v

Streetdance eli katutanssi on suhteellisen uusi tanssilaji, joka sekoittaa eri tyylejä mm. hiphoppia, housea, lockingia, breakdancea, old schoolia ja new styleä. Tunnilla harjoitellaan eri tekniikoita ja tehdään koreografiaa. Aikaisempaa kokemusta Street Dancesta ei tarvita. Syyskausi sisältää 15 harjoituskertaa. Tunnin kesto 55min. Ohjaajana Tanssinopettaja Virpi Salmi.

Lavis

Lavis-lavatanssijumppa on hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja
jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. Tunnilla tanssitaan
tuttuja lavatanssilajeja kuten humppa, jenkka, rock/jive, cha cha ja samba. Tunnilla jopa opit eri lavatanssiaskeleiden perusteita kuntoilun ohella. Syyskausi sisältää 15 harjoitusta. Tunnin kesto 55min.
Ohjaajana Tanssinopettaja, Liikuntaneuvoja Virpi Lehti

Bailatino

Bailatino on Suomen tanssiurheiluliiton lisensoima tunti. Tunnilla opetellaan lattaritansseja (samba, cha-cha, rumba, jive, salsa, bachata, merenguen) ja tehdään niihin koreografioita. Välillä mausteena tanssimme myös vakiotanssien puolelta Valssia, tangoa, foxtrottia ja Quicksteppiä.  Tunnin kesto 55min. Ohjaajana Tanssinopettaja, Liikuntaneuvoja. Virpi Lehti

Aikuisten Katutanssikurssi

Tunneilla tutustutaan eri katutanssilajeihin locking, popping, hip hop ja house. Ja käydään läpi tanssien historiaa ja musiikkia James Brownista nykypäivään. Kurssilla tehdään myös koreografia. Aikaisempaa tanssitaustaa ei tarvita. Syyskausi sisältää 15 harjoituskertaa. Tunnin kesto 55min. Ohjaajana tanssinopettaja Virpi Salmi.

Pyöreät Pakarat

Muotoa, ryhdikkyyttä sekä mukavasti istuvat housut? Kuulostiko hyvältä. Lähdetään yhdessä etsimään uinuvia pakaralihaksia tehokkaasti omaa kehoa ja vastuskuminauhoja hyödyntäen. Tunti pitää sisällään kevyesti sykettä nostavan alkulämmittelyn, vaihtelevia lihaskuntoharjoitteita pakaroille, reisille ja keskivartalolle, sekä loppuun ihanan rauhoittavan venyttelyosuuden.. Ohjaajana Kati Jokinen

Rasvanpoltto

Rasvanpoltto on nimensä mukaisesti rasvanpolttoa! Tunnilla hikoillaan ja hengästytään, muttei puuskuteta. Tunti sisältää helppoja askelsarjoja sekä helppoja toiminnallisia lihaskuntoliikkeitä. Tunnilla ei puuskuteta vaan liikutaan koko ajan peruskunto sykealueella. Ohjaajana Liikuntaneuvoja Virpi Lehti.

Terve Selkä

Hyvä ryhti, vahva Core = iloinen mieli. Tunti sisältö koostuu liikkuvuutta parantavista ja avaavista alkulämmittelyliikkeistä, selän lihaksistoa vahvistavista työosuuksista, sekä pitkästä ja rentouttavasta loppuvenyttelystä.

Kausi sisältää 15 harjoituskertaa. Tunnin kesto 55min. Ohjaajana Kati Jokinen.

Baila Cuba

Tällä tunnilla soi aurinkoinen lattari musiikki ja tunnelma nousee Karibian lämpötilaan. Askeleet ovat helppoja ja tunnin tavoite on pitää hyhmy huulilla koko tunnin.

Toiminnallisen Treenin ABC

 Tunnin ohjaa Kati Jokinen. 

Toiminnallinen Muokkaus

Tehokasta, Toiminnallista , Tuntuvaa. Tämä tunti ei jätä ketään kylmäksi. Kroppaa herättelevän alkulämmittelyn jälkeen, tunti muodostuu toiminnallisista ja vaihtelevista lihaskuntopattereista. Omankehonliikkeiden lisäksi tunneilla käytetään jonkin verran lisäpainoja ja tunnin haastavuuteen pystytkin vaikuttamaan ohjaajan tarjoamilla eri vaihtoehdoilla. Näillä tunneilla tulet nopeasti huomaamaan kehityksen lihaskunnossa ja hapenottokyvyssä. Lähde rohkeasti mukaan. Ohjaajana Kati Jokinen. 

Toiminnallinen Treeni TEHOKAS

Tehokasta tottamaar... Lähde haastamaan itsesi ja opettelemaan toiminnallisen treenin tekniikat vaihtelevien ja mukaansa tempaavien tuntien parissa. Näillä tunneilla yhdistyy voimatreeni, omakehonpainoharjoittelu sekä liikkuvuusharjoitukset ammattitaitoisen ohjaajan tarkan silmän alla.Tulet huomaamaan kokonaisvaltaista kehitystä, hapenottokykysi kasvaa, energiatasot nousevat ja pian huomaatkin kuinka tämä laji vie mukanaan. Tervetuloa. Ohjaajana Kati Jokinen

LatinZum

LatinZum on hauska ja hikinen tanssitunti lattaritanssien tahtiin. Ohjaajana Tanssinopettaja Virpi Lehti.